Name:
Location: Estonia

Wednesday, November 15, 2006

London ja Steineri akadeemia

Nonii…nüüd siis lõpuks on aega alustada oma muljete kirja panemisega. Ma ei suuda uskuda, et olen Eestist ja kodust ära olnud ainult poolteist nädalat. Tundub nagu for ages….nüüd siis pikemalt sellest, mis vahepeal juhtunud on…

Täpselt nädal aega tagasi, eelmise pühapäeva õhtul tulin Kadri ja Taavi juures Croydonist siia Watfordi. See on kesk Londonist umbes poole tunni rongisõidu kaugusel, üsna vaikne ja ilus äärelinn. Kõik Steineri õpilased(loe tulevased laeva SPA töötajad) elavad ühikas, mis asub keset suurt ostukeskust. Pole just teab mis luksus siin. Elan ühes toas Aliisi ja ühe Kanada tüdruku Annaga. Aliis on ka massauge therapist, Anna on juuksur. Niisiis jõudsin kohale kell 9 õhtul, vaatasin maja üle ja läksin magama. Sellest ajast peale olen iga päev tõusnus umbes kell 6 või natuke 6 läbi. Koolitusele sõidame bussiga pool tundi ja kui elamine on üsna kehvapoolne, siis koolituse maja on viimase peal. Teraapiatoad kõigi vajalike massaazi laudadega, treeneritele ruumid, juuksuritele jne. Esimene päev oli rohkem informeeriv, tehti selgeks reeglid, mis olid algul vägagi jahmatavad. Kõik kanname valget vormi, juuksed peaved olema üleval, korralikus krunnis ja kinnitatud pisikeste klambritega, mida näha ei tohi olla. Iga päev peab olema korralik meik ja üldse on käitumine ja välimus väga tähtsad! Kool on iga päeb 8.30st kuni 5.30ni. Enne kui kõik on koristatud keegi lahkuda ei või. Ühikas ei tohi alkoholi juua, tagasi peab olema kell 11 ja nädalavahetusel kell 12 . Purjus tulla ei tohi! Tundub päris hirmus või mis?! Mul oli alguses tunne, et mida põrgut, nüüd olen harjunud ja saan areu milleks see vajalik on…..see on nagu laevaelu…seal peab alluma laevakompanii poolt kehtestatud reeglitele. Nemad siin pushivad niipalju kui saavad, et saada aru, kas ikka pead vastu! Nokivad iga asja kallal.
Inimesi on siin igalt poolt üle maailma. Palju Uues-Meremaalt ja Austraaliast, USAst, Rootsist, Hispaaniast, Itaaliast, Filipiinidelt….Naljakas õhkkond on, kõik on toredad, aga samas kõik teavad et koguaeg on competition. Sest mida parema mulje jätad, seda paremale laevale lähed. Iga päev testitakse kuidagimoodi, õppima peab üsna palju. Olen õppinud kogu Elemis(SPA tooted mida kasutame) sarja pähe-koostise, milleks hea, millega sobib kasutada jne. Üsna raske oli 30 toote sisu, hind ja muu info pähe õppida.

28.10.06

Uskumatu! Olen jõudnud oma esimese vaba päevani.Tühjaks pigistatud sidruni tunne on…aga olen õnnelik! Eile õhtul käisime väljas ja jäin kahest klaasist punasest veinist üsna purjuJ, nii juhtub kui liiga palju töötada…ärge proovige! Enivei, hommikul magasin poole 10ni, käisin suurepärast YMCA hommikusööki söömas ja magasin edasi 11.30ni. Ei mäletagi millal viimati nii zombi olin. Vähemalt tean jälle kuidas vaba päeva nautida. Lihtsalt uimerdasin ringi, käisin poes ja trennnis…ja oligi kogu päev. Pühapäeval käisime oma Steineri gängiga Londonis, sain üle 9 kuu Tomiga kokku….päris lahe oli, ausalt ka! Nägin kus ta nüüd elab ja nagu alati oli temaga hea maailma asju arutada:D.

03.11.06

Täna oli viimaste nädalate parim päev! Sain teada, et sõidan homme öösel laevale. Lendan Kõigepealt Madridi ja siis edasi Puerto Ricosse San Juan´i(KariibidJ). Hakkan tööle laeval, mille nimi on Silver Shadow, see on väike, aga luksuslik laev! Siin on 382 reisija ja 295 crew kohta, seega 1 teenindaja 1.31 reisija kohta…..pole paha! Eks näha ole mis saab, nüüd on vaja ruttu asjad kokku panna, õhtul poest mustad kingad osta ja lendu tõusta! Ahjaa niipalju veel, et kuulun Mandara SPA koosseisu, see on üks maailma parimatest SPAdest, aga millegipärast on tööriietus väga tobe, tõeliselt hirmus. Ainuke ilus osa sellest on embarkation(laevalemineku) päeva vorm-pikk naiselik seelik ja pluus. Eks ma kunagi postitan oma suurepärasest riietusest ka mõne pildi:D. Ok, nüüd tuleb pakkida ja kiirelt mõelda, kuidas jõuda Puerto Ricosse…can´t wait.

04.11.06

Täna öösel sõidan Londonist ära, kuna pean kell 4 öösel Heatrowsse minema, siis ei plaani üldse mahama minna. Lähen hoomis Francesco, ühe inglasega, kellega Kadri ja Taaviga klubis käies tuttavaks sain välja. Väga tore temast, et ta mu lennujaama ära ka viskab. Kahju, et teda rohkem tundma õppida ei saanud…..pero la vida es asi!

LÕPUKS LAEVAS

Lendasin täna Puerto Ricosse, õhtul jõudsin kohale, olen üksi hotellis ja kohe-kohe jään magama. Kaks päeva ei ole juba maganud, sest lendasin ja 5h on Inglismaaga ajavahe, eestiga vist 7.Homme hommikul kell 9 lähen oma laeva ja hakkan kohe tööle ...üldse ei kujuta ette kuidas hakkab olema. Jalutasin korra siin pimedas San Juanis ringi ka, natuke nagu Las Palmas, aga hästi soe, õhtul pimedas oli ka veel umbes 30 kraadi ja ookeanilained loksuvad....ilus ühesõnaga.
Ok, mul saab arvuti aku kohe tyhjaks ja siin on teistsugused pistikud, nii et laadida vist niipea ei saa. Telefoni kaart ka ei tööta (olen mobiilitu, kujutate seda ette?), nii et kirjutan jälle siis kui laeval kunagi netti saan....olge mõnusad. Imelik on mõelda, et Eesti on nii kaugel:).

NB, Margus ma hoian sinu pakki tõeliselt üksikuks hetkeks, seega on lahti võtmata veel:).

06.11.06

Nonii, istun praegu oma kajutis ja kirjutan kahest esimesest päevast laeval. Pühapäeva hommikul sõitsin hotellist laeva. Taksojuhiga said ka asjad ilustiaetud….hispaania keele oskus tuleb ikka aeg-ajalt kasuksJ. Nonii, jõudsin laevani, selgus, et 4 inimest alustasid veel samal päeval toga. Üks brasiilllane JR, kes on laeva retseptsioonis ja siis 3 filipiinot, kes vist kuskil baaris töötavad. Natuke ootamist ja lastigi meid sisse. Sisenesime CREW sissepääsust, polnud eriti luksuslik…ootasime personali manageri ukse taga, igaühel oma dokumendid näpu otsas ja kotid pingi kõrval, naljakas! Natukese aja pärast tuli alla SPA manager, kelle nimi on Andrea, umbes 30 aastane naine, Sveitsist pärit. Tema näitas mulle, kus mu kajut on ja andis 2 tundi aega puhata, siis hakkab töö. Natukese aja pärast kohtsin oma toanaabri Juliega, tema on Kanadast ja teeb ka massaazi, väga tore on ta, aga kahjuks saab tema 8 kuud kahe nädala pärast läbi ja mulle saabub uus toakaaslane. SPAs töötab üldse 9 inimest. 2 massööri, 2 juuksurit, 2 kosmeetikut, 1 küünetehnik ja 1 treener ja 1 manager. Sellel laevakompaniil on reegel, et kõik SPA töötajad on naised (loe:meesterapeutidega on probleeme olnud). Meil on siiski üks mees SPAs- juuksur Nebosja. Tema lugu on päris naljakas, arvati, et ta on naine ja alles siis kui kohale jõudis tuli välja, et oih ei olegi, no ja nii ta siia jäigi. Tema leping saab ka kahe nädala pärast läbi, nii et on oodata ka uut juukurit. Kõik on siiani väga sõbralikud olnud, nii SPAs kui ka ülejäänud crew. Teavad kohe nimepidi ja puha, mul on kõik veel täiesti sassis…ja filipiinod on kõik nii sarnased …jube jubeJ. Silver Shadow, selle laeva, omanik on itaallane….kõik Silversea (4 laeva) on ühe inimese omad. Kapten ja ohvitserid on itallased toateenijad ja baarmanid on suures osas filipiinidelt ja no siis muid töid teevad inimesd igalt poolt.
Ok, tagasi esimese päeva juurde, pakksisn siis natuke asju lahti ja lõpuks läksin tööle, esimene pave oli pardale tulemise päev, mis tähendab seda, et meil on ilusad vormid seljas, mõned meist jäävad SPAsse, teised lähevad alumistele dekkidele (SPA asub 10 dekil, mis on kõige kõrgemal) ja kõik üritavad uusi pardaletulevaid inimesi SPAsse meelitada, et nad endale ajad kinni paneks. Seega, see päev on alati poolvaba ja töö seisneb rohkem promomises kui massaaziga tegelemises. Ühesõnaga sain aimu milline meie SPA on ja mis teenuseid pakutakse.
Teine päev oli mul tegelikult vaba, see oli managerist väga tore, sain asjad lahti pakkida ja ka maal käia. Sel päeval olime Marigot´s, käisin Chantaliga, fitnessi treeneriga Lõuna-Aafrikast rannas. Olime aind paar tundi, sest tema pidi minema tagsi tööle ja mul, üllatus küll on kurk haige. Kui Eestisse tagasi tulen lähen kindlasti mandliopile, sest ma ei kannata absoluutselt lennusõite, ega tuult, mandlid lähevad paistesse ja jube vastik tunne on.

07.11.06

Täna oli siis esimene täispikk tööpäev. Tegin kokku 3* 50 minutilist massaazi ja 2*80 minutilist. Kuidagi naljakas oli, ei tunne end üldse nii kindlalt kui kodus Eestis. Ei tea päris täpselt kuidas ameeriklastega suhelda ja no loomulkult ei müünud ma ühtki toodet. Proovisin küll kõigile Instant Refrshing Gel´I, Wild Lavender Showerit või Muscleease Active Body Concentrate´I maha parseldada, aga ju ei kukkunud erit usutavalt välja või sattusid lihtsalt inimesed, kel polnud raha ega tahtmist osta. Eks näha ole, mis tulevik toob. Lihtsalt müües on lihtne raha teha, kui õnnestuks päevas 500 dollari eest nodi maha müüa, siis tähendab see, et saan ise ka 50 dollarit juurde, mis on üsna suur summa. Alustasin tööd kell 7.45 ja tagasi tulin kell 20.30. Vahepeal oli tunni ajane lõuna ja poole tunnine õhtusöök. Õhtul peab oma ruumi koristama ja siis mõned muud väiksed asjad ära tegema…alguses võtab kõik jubedalt aega. Homne päev on täiesti broneeritud, välja arvatud hommikul kella 8ne aeg. Homme alustan laavakivi massaazide tegemist, algus saab üsna rabe olema, sest olen seda kokku teinud 3 korda Londonis. Kaks esimest korda õppisime ja kolmandal korral tegin eksami!, Huhh kui ebakindel tunne! 80 min laavakivimassaazi maksab siin 210 dollarit(u 2500 EEKi). Mina saan kahjuks sellest ainult väikse osa:D. Enivei, loodan, et homme kedagi ära ei kõrveta või kellegile kivi pähe ei kuku.-D. Ok, aitab küll tänaseks, kobin magama, et homme jälle 6.40 ärgata, järgmine puhkepäev on kunagi järgmisel nädalal.

Ahjaa, kõige COOLIM asi üldse, minu laev seilab praegu Kariibimere saartel. Edasi läheme Mexicosse ja Ümber Lõuna-Ameerika. Jõulud oleme Jamaical ja uuel aastal ma eo mäletagi kus, Barbadosel äkki. Iga 5 aasta tagant teeb see laev ümbermaailmareisi. Mul õnnestus olla see õnnelik, kes just sel ajal töötab. Seega 14 jaanuaril alustame kome kuuse ÜMBERMAAILMA REISIGA. Lähen Austraaliasse, Kaug-Idasse, Vahemerre ja muideks ka Baltikumi. Juunis ja juulis tuleme ka Tallinnasse. How cool is that?!

Aga hea küll, eluolust, siinsetest reeglitest ja sõiduplaanidest teinekord, pean nüüd magama minema! Olge mõnusad.

08.11.06

Teine täis tööpäev läbi, järjekordselt jõudsin töölt “koju” kell 20.30, sest koristamine võtab ka aega. Massaazi tegin alates kella 9st hommikul kuni 8ni õhtul. Lõuna oli tund aega! Hea on see, et minu massaazid on enamasti 80 min pikad, seega oli mul täna 6 kllienti. Tunne oli kõvasti parem enesekindlus tuleb tagasiJ, suutsin ka mõned tooted müüa, 210 dollari eest nodi, nii et sain käe valgeksJ. Üks klient ütles, et ta pole mitte kunagi nii head massaazi saanud, sellist kommentaari oli küll super hea kuulda. Ok, tahtsin täna kõik netti üles panna. Aga kahjuks ostsin kogemata neti kaardi asemel telefonikaardi, seega teen seda mõni teine päev. Tahaks koju helistada, aga Eestis on kell praegu umbes 5 hommikul.
No vot, polegi vist muid uudiseid praegu..täna õhtul lähen esimest korda crew baarist läbi, seal on karaoke õhtu. Loodetavasti saab nalja, filipiinipoisid pidid peamised karaoketajad olema. Saab näha!

Natuke siis siinsetest reeglitest. Tööl peab kohal olema 7.45, õhtul lõpetame 8 v nats hiljem, sest oma ruumi peab ära koristama, mina pesen iga õhtu oma laavakivid näiteks puhtaks, mõnusJ. Muidu on SPAs see hea asi, et võin kõiki tooteid laenata ja proovida….jõusaali saame ka kasutada, õhtuti.
Nendele, kes ei tea, siis laevas on alad, mille uksel on silt crew only ja siis alad, mis on mõeldud külalistele. Mina võin külastajatele mõeldud alas ainult töövormis ja nimesildiga käia. Crew alas on täiesti suva kuidas oled. Juhul kui mõni klient õhtusöögile või välja kutsub, siis pean selleks Staff Captainilt (kes ise on väga ilus itaallaneJ) luba küsima. Üldiselt lubatakse küll, aga nad peavad sellest teadlikud olema. Flirtimine klientidega on keelatud, meeskonnaliikmete vahel on ükskõik. Narko keelatud, alkoholi piiriks on 0.7, tööajal 0 loomulikult. Vabu päevi on mul nädalas 1 ja pool. Juhul kui oma nädala eesmärgi SPAs täidan või ületan( minu sihtmärk on 6000 dollarit teenuste ja müügi pealt kokku-see ei ole raha mis omale saan, vaid mille SPAle teenin), siis saan lisa vabu tunde. Sel nädalal mul 6000 vist välja ei venita, edaspidi arvan, et on tehtav. Täna oli minu panus SPAsse 1170 dollarit(korrutage 12ga saate teada kui palju sisse tõin rahaJ. Inimesed maksavad siin ühe laavakivi massaazi eest 210 dollarit, see kestab 80 minutit ja on väga väga mõnus muide.

14.11.06

Nonii, uskumatu 6 päeva on möödas mu eelmisest sissekandest. Vahepeal lõpetasin oma eimese kruiisi. Pühapäeval oli pool päeva vaba, olime sel päeval Puerto Ricos, San Juanis, see on shoppingu koht. Seega kiirustasime ostukeskusesse oma 4 vaba tundi raiskama. Ostsin mõned vajalikud asjad ja käekoti ja kõrvarõngadJ. Nii kuramuse kiire oli….aga üldiselt harjub sellega, et kõik otsused mega kiirelt vastu tuleb võtta ja poes aega jokutada poleJ. Pühapäeva õhtul algas uus kruiis, olime tööl, uued inimesed. Esmaspäeval oli mul pool päeva vaba, käisime Annaga(Rootsi tüdruk, teeb beauty´t siin) rannas Dominikaani vabariik oli seekord, sain nats päikest ka. Muidu on nii, et oleme küll Kariibidel, aga päikest ei näe, sest koguaeg olen tööl. Väga fun:D.

Täna oli sea päev, mis tähendab, et laev ei lähe sadamasse vaid sõidab terve päeva. Sellistel päevadel on SPA täiesti fully booked. Minu päev nägi välja nii, et tegin 3 laavakivimassaazi, mis kõik kestsid 80 min. Siis ühe 80 min Lomi Lomi, 3 tavalist 50 min massaazi ja ühe 50 min massaazi, mille nimi on Ultimate Endulgance ja see on nn 4 käe massaaz. Kaks massööri teevad täpselt sünkroonis ühele inimesele massaazi. Siin SPAs teeme seda mina ja meie manager Andrea. Oleme nats treeninud, täna tegime mingile itaalia onklile. Õnneks läks kõik õnneks ja tuli välja, onu oli super rahul. Ütles, et algul mõtles, et huvitav kus teine tüdruk on:D. 50 min maksis talle 220 US dollarit kõigest!
Enivei, oli täna üsna raske päev 11 tundi massaazi! Crew baari vist ei lähe….

9 Comments:

Blogger marika said...

No TERE ometi, KALLIKENE,juba niiii ootasin Su pajatusi.
Sombune hommik läks kohe tükk maad rõõmsamaks. Ja tundub, et oled seal juba harjunud ja õnnelik.
Mina üritan nüüd siin õnnelikuks saada.
Kodus on kõik ok.Leenu täna hommikul just uuris ,et kus Liisu täna täpselt on. Eks ma vaatan netist ja õhtul siis vaatame kaardilt. Ostsime atlase ja suure kaardi.
Kalli-kalli,
emme
PS. Ega te ümbermaailmareisil vist Paapuasse satu? Seal veel siiani maiustatakse inimlihaga.Üks blondinka peaks ju vägagi magus olema. Hoidke siis igaks juhuks eemale.

11:54 PM
Blogger Kerttu said...

Tsau Liisu kallis!
Jube vahva oli lugeda kõiki su kirjutisi! Mõtlesin just täna-eile, et ei ole midagi sinust kuulnud ja küllap on sul väga kiire. Ma olin koolist nii väsinud ja nüüd on kohe palju rõõmsam! Elan su seiklustele põnevusega kaasa!
Kerge sul vist seal just ei ole aga ümbermaailma reisi ei tule ka igaühel meist ette! Nii et võta viimast!
Ja vali hoolega, kellel lased ennast välja kutsuda;)
Pilte jään ka ootama!

10:32 AM
Blogger Silver said...

Sau Liizu:D
Väga lahe on Sinust üle pika aja kuulda-lugeda...njah arvatavasti läheb seal aeg palju aeglasemalt kui siin...aga see selleks...Samal ajal kui meil siin Eestis hakkab talv tulema saad Sina mõnusat ookeani soojust nautida-- päris kadedaks ajab kohe... Njah igatahes võta kõik mis võtta annab aga hoia ka meid asjaga kursis :D
Kõike kõige paremat!!!

9:18 AM
Blogger SIKU said...

Eriti lahe oli su häält teisipäeval kuulda, oli tunda jah et sa väheke külme või siis päikest olid saanud- esimestel sekunditel ei saanud arugi kes minuga räägib:) Igatahes on tore lugeda, et sul kõik seal ok on. Vaata, et sa oma esimese palga eest siis fotoka ostad- saad jäädvustada ja meid kadetaks ajada:) kalliiidddd...räägime veel. :)

10:35 AM
Blogger marika said...

Tsauki Liisu ! ...tegelt olen andrus :D Lahe ja vägaväga huvitav tundub siitpoolt ... raske ja mitte üldsegi lihtne ka ! aga sa oled ju tubli selle eest ! Minu küss on sellest, et kuidas sinul selle merehaiguse moodi tundega on ja kas igavene vaade merele ka meelde tuleb? ja kas sa aru ikka saad, et sa suure vee peal sõidad ? ma küsiks veel igasugu asju aga ... siis on ka teine kord mida küsida :P Seni aga ole ikka vapper ja tubli ja ära ennast vääga ära vaeva ! siinkandis on kõik kontrolli alla ja heasti ikka ! lehvitan !

10:39 AM
Blogger Liisukas said...

Andrusele vasyuseks,

Ma tunnen küll kui raputab, aga merehaigeks pole veel jäänud, talun vist üsna hästi. Meie kajutid on 3. dekil, seega eal on rahulik, aga SPA asub üleval 10. dekil. Segga massaazi teha on vahel päris huvitav:). Meil on õnneks vähemalt pooled päevad laev sadamas ja väga ei raputa.
Kas tunnen, et olen suurel veel....ei teagi, kui lähen kõige ülemisele 11le dekile ja mõtteid mõlgutan siis vist saan aru küll:). Aga eks see suure vee tunne tuleb siis kui risti üle mõne ookeani läheme, praegu koguaeg suhteliselt mõne maatüki lähedal. Aga küsi julgelt küsimusi, ma vastan rõõmuga:). Igasuguseid drille on meeletult. Täna oli pommi drill, pidime kõik kohad läbi otsima ja mööda laeva siiberdama:).....ok ma pean magama minema, keerasime kella 2h edasi...ja seega 2h väheam magamist. Koguaeg on mingi aegade muutmine...uuh jube!

9:57 PM
Blogger arne said...

Heipsa Liis!
Tore,et õnnelikult kohale jõudsid ja kõik ok on.Oled ikka kohutavalt julge tyyp,et taolise yrituse teoks tegid.Mulle meenus,et olin sinuvanusena ju ka laeval,ainult selle vahega, et see oli sõjalaev ja seilasime põhilselt kohalikes vetes.Kas tunned suusatamisest ka puudust?Aare Tamme pritsib kyll tehislund,aga järgmisel päeval kipub ära sulama.Ilmad siin hetkel novembri kohta megasoojad ja sombused.Ootan ise ka normaalset talve,et saaks suusatama minna.
Ole tubli ja mõtle positiivselt, jälgime huviga su tegemisi ja tahaks ka pilte näha juba.Kas su mailiaadressid ka ikka toimivad?Tahaksin kindlasti ka seal suhelda.

tervitused issilt

11:45 AM
Blogger Loodusõpetus said...

Tykk, aega klikkisin, huvitav huvitav kuna tuleb midagi uudist ja siin ta l6puks on. T6esti tore, et ilusti kohal ja alustasind edukat kohanemist.
Igatahes ei ole siin ilmad midagi muutunud, mingi p2ev m6tlesin, et l2hen uisutama, natsa on m2rg aga keskmine Eesti suvi 3 kuud s***a suusailma.
Hoia ikka kursis ja .. elame k6ik sulle kaasa.
Kallid

10:20 AM
Blogger Tarvi said...

Tere,
Rõõm kuulda et Teil hästi läheb ja nagu ma arusan oled nagu kala vees.
Endal läheb hästi siin Tyrgis kuigi väga kummaline suhtumine neil kõigisse asjadesse.
Jään huviga ootama uusi põnevaid seiklusi.Tarvi